Uniwersytet Trzeciego Wieku, Stargard Szczeciński

Wydarzenia

Wycieczka do Neubrandenburga i Ankershagen

Sezon wycieczkowy 2015/2016 rozpoczęty!

27 kwietnia 2016 r., po zimowym dniu z lodowatym wiatrem i śnieżycą, pełni obaw, w zimowych kurtkach, czapkach, szalikach i kozakach, ruszyliśmy do naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem klimatyzacja w autokarze nas naprawdę nie interesowała! A pogoda spłatała nam miłego fikusa. Nawet zaświeciło słoneczko. Najpierw zatrzymaliśmy się w Neubrandenburgu nazywanym miastem czterech bram. Średniowieczny mur miejski o wysokości 7m i obwodzie 2,3 km zachował się niemal w całości wraz z owymi czterema bramami. Spośród nich najbardziej imponujący jest Stargarder Tor z charakterystycznym dwuspadowym dachem. Z zewnątrz obejrzeliśmy Kościół Mariacki, który od 2001 pełni rolę sali koncertowej, a potem ogrzaliśmy się w kościele Św. Jana. Zajrzeliśmy też do skromnego Muzeum Regionalnego oraz nowoczesnej galerii handlowej. Na rynku podziwialiśmy Haus der Kultur und Bildung (Dom Kultury i Edukacji) nazywany pospolicie „kultura palec”. Następnie przejechaliśmy nad jezioro Tollensesee, nad którym leży Neubrandenburg i z Belwederu podziwialiśmy panoramę miasta. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w małej miejscowości Ankershagen, w której jest muzeum Heinricha Schliemanna (odkrywcy Troi). Nasz zaprzyjaźniony już przewodnik Pan Maciej opowiedział nam życiorys Heinricha Schliemanna, który był bardzo zdolnym człowiekiem. W muzeum zabawiliśmy się w archeologów próbując ułożyć z kamiennych kawałków tablicę z inskrypcjami i wcale nie było to łatwe! Potem sesja zdjęciowa z koniem trojańskim i ruszyliśmy w drogę powrotną (a… były jeszcze zakupy w Aldiku).

Tekst: Teresa Hernet

>> zobacz galerię

data publikacji: 2016-06-21

PATRONAT WŁADZ SAMORZĄDOWYCH

PATRONAT NAUKOWY

Powiat Stargardzki Urząd miasta w Stargardzie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński Wydział Humanistyczny TWP Stargardzka Szkoła Wyższa SSW stargardinum