Uniwersytet Trzeciego Wieku, Stargard Szczeciński

Wydarzenia

Wycieczka do Trzebiatowa i Gryfic

26 czerwca 2016 r., już po zakończeniu roku akademickiego i dla niektórych zaraz po „Turnieju Tenorów”, a dla innych po „Teatrze Broadway”, pojechaliśmy się zrelaksować na jednodniowej wycieczce w naszej najbliższej okolicy. I chyba wszyscy byli zaskoczeni, bo nawet jeśli znaliśmy te miejscowości to tylko przejeżdżając przez nie, a nie jako punkty, w których warto coś poznać. Najpierw zatrzymaliśmy się w Gryficach, by zajrzeć do Muzeum – Galerii Brama, gdzie tym razem była typowo wojskowa wystawa Pana Jerzego Dąbrowskiego. Potem obejrzeliśmy mury obronne, basztę prochową, kościół wniebowzięcia NMP i fajnie zagospodarowany rynek. Następnie przejechaliśmy do Trzebiatowa, w którym zobaczyliśmy Pałac nad Młynówką (niestety tylko z zewnątrz, bo w niedziele jest zamknięty?!), kościół Macierzyństwa NMP, ratusz i mury miejskie. Do Baszty Kaszana weszliśmy do środka dzięki pomysłowej akcji, by dzieci – wolontariusze opowiedziały o historii baszty. Naszym przewodnikiem był około 11 – letni chłopiec!!!
         Posileni zupką gulaszową (i chmielową), w rytm muzyki szantowej, która po wypadzie do Łeby wpadła nam w ucho, wróciliśmy do domu.
        Pogoda nam dopisała, humory też, nie trzeba było gotować obiadu i cóż więcej do szczęścia potrzeba – pięknych miejsc, które warto zobaczyć, a takie są w naszym zasięgu, tylko trzeba chcieć do nich wyruszyć.

Tekst: Teresa Hernet

>> zobacz galerię

data publikacji: 2016-07-01

PATRONAT WŁADZ SAMORZĄDOWYCH

PATRONAT NAUKOWY

Powiat Stargardzki Urząd miasta w Stargardzie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński Wydział Humanistyczny TWP Stargardzka Szkoła Wyższa SSW stargardinum