Uniwersytet Trzeciego Wieku, Stargard Szczeciński

Sekcja Turystyki Krajowej i Zagranicznej

543

Sekcja turystyki krajowej i zagranicznej powstała pod koniec 2002 roku z inicjatywy Kazimiery Nowak i Alicji Chrzanowskiej. To jedna z najliczniejszych sekcji UTW. Prowadzącą sekcję przez 9 lat była jej założycielka Kazimiera Nowak. Liderkami były kolejno Urszula Nebratenko i Urszula Paulińska.
Sekcja turystyki krajowej i zagranicznej cieszy się dużym zainteresowaniem słuchaczy UTW. Uczestnicy zwiedzają różne ciekawe zakątki w Polsce i w Europie.

Obecnie sekcję prowadzi Teresa Hernet.
Liderem sekcji jest Elżbieta Kwiatkowska

>>Plan wycieczek

WYCIECZKA "PODLASIA CZAR"

23 sierpnia 2016 r. wybraliśmy się na dziewięciodniową wyprawę pod hasłem „Podlasia czar”. Już pierwszego dnia mieliśmy trochę emocji ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO LONDYNU

Nocą, 2 sierpnia 2016 r., wyruszyliśmy na podbój Londynu, ale najpierw czekała nas długa droga ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO TRZEBIATOWA I GRYFIC

26 czerwca 2016 r., już po zakończeniu roku akademickiego i dla niektórych zaraz po „Turnieju Tenorów”, a dla innych po „Teatrze Broadway”, pojechaliśmy się zrelaksować na jednodniowej wycieczce ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO ŁEBY I OKOLIC

Kolejna nasza wyprawa w tym roku akademickim trwała cztery dni od 8 do 11 czerwca 2016 r., a wybraliśmy się nad nasze piękne morze do Łeby i okolic ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO TORUNIA, CHEŁMNA I GRUDZIĄDZA

14 maja 2016 r. wyruszyliśmy na dwudniową wyprawę do województwa kujawsko – pomorskiego. Najpierw zatrzymaliśmy się w Toruniu ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO NEUBRANDENBURGA I ANKERSHAGEN

Sezon wycieczkowy 2015/2016 rozpoczęty!

27 kwietnia 2016 r., po zimowym dniu z lodowatym wiatrem i śnieżycą, pełni obaw, w zimowych kurtkach, czapkach, szalikach i kozakach, ruszyliśmy do naszych zachodnich sąsiadów... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO GNIEZNA, BISKUPINA I ŻNINA

19 września 2015 r. wyruszyliśmy, na ostatnią już w roku akademickim 2014/15 wycieczkę, do Gniezna i w region zwany Pałukami. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Gniezna, gdzie na Wzgórzu Lecha wznosi się Bazylika Prymasowska Sanktuarium św. Wojciecha. ... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO RUMUNII

Nasza kolejna wakacyjna wyprawa to rumuńska przygoda. Już 19 sierpnia 2015 r. (bo o 0.30 w nocy) rozpoczęliśmy podróż.... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO JURY KRAKOWSKO – CZĘSTOCHOWSKIEJ

1 sierpnia 2015 r. wybraliśmy się na kolejną wakacyjną wyprawę, tym razem do Jury Krakowsko – Częstochowskiej. >>czytaj więcej

WYCIECZKA DO PRAGI I SZWAJCARII SAKSOŃSKIEJ

1 lipca 2015 r., w ciepły, słoneczny, wakacyjny poranek, wyruszyliśmy na 6 – dniową wyprawę. Na początek zmierzaliśmy do Złotoryi, aby wydobyć trochę kasy na dalszą włóczęgę. Zaopatrzeni w bombki... >> czytaj więcej

WYCIECZKA NA POWITANIE WAKACJI

18.06.2015 r., po zakończeniu roku akademickiego 2014/15 wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do … Szczecina. A co!  >>czytaj więcej

WYPOCZYNEK W OŚRODKU „EWUNIA” W ŚWINOUJŚCIU

W dniach 25 maja do 1 czerwca 2015 r. przebywaliśmy w OW „Ewunia” w Świnoujściu. Spędziliśmy miło czas spacerując nad morzem, uczestnicząc w różnego rodzaju koncertach i uroczystościach m.in.: Dzień Rybaka, koncert na akordeon i saksofon, czy fortepianowy koncert uczennic ze świnoujskiej szkoły muzycznej. Niektórzy korzystali z zajęć rehabilitacyjnych  (łóżka Slendera , mix masaży). Były też wycieczki po morzu i lądzie do zachodnich sąsiadów. Zaś uroki miasta pokazała  nam przewodniczka z UTW Świnoujście. >> zobacz galerię

Tekst: Wanda Frankowska

WYCIECZKA DO KOSZALINA I DOBRZYCY

23 maja 2015 r. wyruszyliśmy na wycieczkę do Koszalina i Dobrzycy. Pierwszym punktem zwiedzania była Góra Chełmska z Sanktuarium Matki Boskiej Trzykroć Przedziwnej. Szkoda, że nie mogliśmy wejść na wieżę widokową zbudowaną w 1888 r. o wysokości 31,5 m, ale trwała właśnie jej renowacja. ... >> czytaj więcej

----------------------------------------------------------------------------------------------

„KIEDY JESIEŃ MAMY W BIESZCZADY RUSZAMY”

…pod takim hasłem wyruszyliśmy 27 września 2014 r. na 10 - dniową wycieczkę. Głównym celem były oczywiście Bieszczady, ale przy okazji chcieliśmy jeszcze zobaczyć inne miejsca....>>czytaj więcej
>>zobacz galerię

„SPREEWALD CZYLI SŁOWIAŃSKA WENECJA BLISKO NAS”

W pełni sezonu wakacyjnego, tj. 17 lipca 2014 r., wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do naszych zachodnich sąsiadów. Na dobry początek podróży, każdy uczestnik otrzymał 200 euro … do zjedzenia. >>czytaj więcej

WYCIECZKA DO LICHENIA I BYDGOSZCZY

13 czerwca 2014 r. ruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Lichenia i Bydgoszczy. W Licheniu, po zakwaterowaniu się i zjedzeniu obiadu, mieliśmy w planach Las Grąbliński czyli miejsce, na którym Mikołajowi Sikatce ukazywała się Matka Boska,... >>czytaj więcej
>>zobacz galerę

„OD DNIA MATKI DO DNIA DZIECKA
W BESKID ŚLĄSKI JEST WYCIECZKA”…

… pod takim hasłem wyruszyliśmy na 7 – dniową wyprawę (26 maja do 1 czerwca 2014 r.). Punktem wypadowym była Wisła, ale zanim do niej dotarliśmy zatrzymaliśmy się w Zielonej Górze. Jedni wycieczkowicze ruszyli na miasto, a inni do Aquaparku na wodny relaks. W dalszej drodze towarzyszyły nam piosenki o matce (ze zrozumiałych względów). >>czytaj więcej

SEZON WYCIECZKOWY 2014 ROZPOCZĘTY!

WYCIECZKA DO MIĘDZYRZECZA, GOŚCIKOWA – PARADYŻA I ŚWIEBODZINA.
29 kwietnia 2014 r., w piękny wiosenny dzień, wyruszyliśmy na wojskowo – duchową wycieczkę. >>czytaj więcej

WYCIECZKA DO WILNA, TALLINA, RYGI I SANKT PETERSBURGA.

23 sierpnia 2014 r. wczesnym rankiem (nawet bardzo) wyruszyliśmy na 9 – dniową  wycieczkę. Kierunek – wschód. Po drodze zatrzymaliśmy się na nocleg tzw. tranzytowy w Suwałkach, które zdążyliśmy zwiedzić przy okazji szukania kantorów.  >>czytaj więcej

RELAKS W NIECHORZU

Inauguracja nowego roku akademickiego za nami. Rozpoczęły się wykłady i intensywne zajęcia w sekcjach, więc postanowiliśmy urwać się na krótki odpoczynek. 17 listopada 2013 r. wybraliśmy się do Niechorza,... >> czytaj więcej

WYCIECZKA do Francji i Hiszpanii

22 lipca 2013 r. wyruszyliśmy na 11 – dniową wyprawę do Francji i Hiszpanii. Czekała nas trudna wycieczka, ale rekompensatą miały być miejsca, które zobaczymy. I nie zawiedliśmy się!!! Po nocy przespanej w autokarze ruszyliśmy od razu na podbój Paryża, a jak Paryż to oczywiście wieża Eiffla.... >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO ŚWINOUJŚCIA I NA RUGIĘ

W tym roku wakacje rozpoczęliśmy jak należy tzn. ruszyliśmy na dwudniową wycieczkę (19-20 czerwca 2013 r.). Pierwszym naszym celem było Świnoujście, a konkretnie Fort Gerharda... >> czytaj więcej

WYCIECZKA NA MAZOWSZE

„Kochane Turysty! Ługromnie sie ciesymy, a co to kiej do nos zjedzie ta i kilka dni bedzieta! Z caluśkiego serco zaproszomy! Przyjedźta kuniecnie!”

I jak tu z takiego zaproszenia nie skorzystać? Skorzystaliśmy! 6 maja 2013 r. wsiedliśmy w autokar i ruszyliśmy na Mazowsze. Po drodze dla relaksu zażyliśmy kąpieli w basenach termalnych w Uniejowie. >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO POCZDAMU

25 kwietnia 2013 r. wybraliśmy się z wizytą do naszych zachodnich sąsiadów, a konkretnie do Poczdamu. Naszym pierwszym celem był Pałac Cecilienhof, ostatni pałac wzniesiony przez Hohenzollernów. >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO POZNANIA, KÓRNIKA, ROGALINA I PUSZCZYKOWA

„Czołem wiaruchno kochana! Byliśmy w Pyrlandii!”

4 kwietnia 2013 r. wyruszyliśmy do Pyrlandii. Mijając Pyrzyce, Lipiany, Gorzów i Skwierzynę słuchaliśmy informacji o tych miejscowościach, a także o historii Poznania. >> czytaj więcej
          >> zobacz galerię

WYCIECZKA DO „DOLINY MIŁOŚCI”, CEDYNI I SIEKIEREK.

13 października 2012 r. o godz. 8.00 wyruszyliśmy na jesienną wycieczkę do „Doliny Miłości”, Cedyni i Siekierek. Dla urozmaicenia zaczęliśmy od Schwedt i zakupów za euro w Odercenter.  >> czytaj więcej

WYCIECZKA DO CHORWACJI
25.09.2012 r. - 04.10.2012 r

Bladym świtem tj. po godz. 06.00 wyruszyliśmy ze Stargardu Szczec. na 10 – dniową wycieczkę do Chorwacji ze znajomym już nam szczecińskim biurem „Hubtour”. >> czytaj więcej

WCZASY W ZAKOPANEM

A w górach ciepłe lato i białe motyle, fruwały tylko dla mnie i tylko przez chwilę.
Giewont zaś, taki właśnie jakiego wyśniłam, a Morskie Oko cudo dobrze, że tam byłam.
Potem tylko Krupówki no i Gubałówka, a z kieszeni za stówką ubywała stówka.
Jeszcze "Na Pęksowym Brzyzku", kościół w Kościelisku, o wczasach w Zakopanem to by było wszystko.”

12 sierpnia 2012 r. nocnym pociągiem wyruszyliśmy do Zakopanego na 7-dniowe „wywczasy”.  >>czytaj więcej

-------------------------------------------------------------------------------

Wycieczka do Greifswaldu i Stralsundu.

22 czerwca 2012 r., na dobry początek lata, wyruszyliśmy ponownie do naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem do Greifswaldu i Stralsundu. Zaczęliśmy od zwiedzania Greifswaldu, który przywitał nas niestety mżawką.
>> czytaj więcej

SZWAJCARIA KASZUBSKA

„Kto chce spadzëc dobré wczasë, niech w kartëszczé jedze lasë,
Tam Kaszëbsczi dobri lëdze pomogą mu w kożdi biédze."

Słowa popularnej na Kaszubach piosenki skomponowanej przez ks. Antoniego Peplińskiego są najlepszym zaproszeniem do odwiedzenia tzw. „Szwajcarii Kaszubskiej”.
Skorzystaliśmy z tego zaproszenia i w okresie 21.05. – 27.05. 2012 r. w liczbie 49 osób wybraliśmy się na włóczęgę po pięknej kaszubskiej krainie. >> czytaj więcej

JUWENALIA UTW W ŚWINOUJŚCIU

19 maja 2012 r. o godz. 8.00, w mocnym 98 osobowym składzie, wyruszyliśmy do Świnoujścia na odbywające się tam po raz drugi Juwenalia Uniwersytetów Trzeciego Wieku Regionu Zachodniopomorskiego. >> czytaj więcej

PATRONAT WŁADZ SAMORZĄDOWYCH

PATRONAT NAUKOWY

Powiat Stargardzki Urząd miasta w Stargardzie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński Wydział Humanistyczny TWP Stargardzka Szkoła Wyższa SSW stargardinum